zondag 7 februari 2010

Knock-out door aangespannen teen

Ik loop weer achter. We hadden al geconstateerd dat ik een slow follower blijk als het op trends aankomt. Ik follow ze wel, maar ik pak ze pas op als ze eigenlijk alweer passé zijn. Dat werd wederom bevestigd tijdens een lunch met een dierbare vriendin. We hadden het over sport en ik opperde dat mij Zumba wel geinig leek. Volgens de vriendin in kwestie bleek dat zóóóóóó 2009 en zou Piloxing het helemaal gaan worden. Sterker nog, je kunt het nog niet doen in Nederland, zo 2011 is het!

Nu had ik al helemaal niets met Pilates. Zo begreep ik zelden de aanwijzingen. Wanneer de groep verzocht werd 'het middenrif aan te spannen’, leek ik de enige die gespannen op zoek was naar het betreffende rif. En na een sessie liep iedereen bezweet de zaal uit, terwijl ik kurkdroog en vertwijfeld achterbleef. Piloxing blijkt de kunst van het pilatessen te combineren met kickboxen, ofwel; je leert iemand knock-out te slaan door het aanspannen van je teen.

Wie weet ga ik nog eens mee in deze hype, maar ik voorzie dat dat niet voor 2013 zal zijn. In de tussentijd blijf ik maar gewoon zwemmen of hardlopen. Muziekje erbij, hier en daar een hondje dat wordt uitgelaten en de frisse buitenlucht. Helemaal fijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten