zaterdag 6 februari 2010

De lente komt eraan!

Ik voel het! Ondanks de buitensporige hoeveelheid snot in mijn hoofd, is er toch al een voelsprietje in mij dat de lente aan voelt komen. Nu is dat op zich redelijk logisch, aangezien na de winter de lente komt. Je kunt echter wachten tot de lente zich presenteert, maar ik blijk gevoelig te zijn voor de eerste signalen van het voorjaar. Zo word ik zielsgelukkig van de eerste knopjes in de bomen die dapper de sneeuwmantel trotseerden van de afgelopen weken.
Maar het mooiste vind ik nog de vogeltjes die ondanks de vrieskou zich stuk voor stuk sterk maken voor de mooiste tonen. In de hoop dat een van hun de titel van 'lente-inwijder' mag dragen. Bezitten ze genoeg van de X-factor? Het voelt als een heuse Idols of 'Op zoek naar...'. Wie o wie zal de verkorene zijn om de lente aan te mogen kondigigen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten