zaterdag 20 februari 2010

Hardlopen

Vanochtend voor het eerst sinds eeuwen weer gaan hardlopen. Bijgestaan door de muzikale uitspattingen van Mika, John Mayer en Lily Allen stap ik een heerlijke nieuwe wereld in. Het Leypark is op plaatsen nog verradelijk glad. Het zonnetje schijnt waterig en doet het ijzel schitteren. Drie joggende mannen hijgen in koor 'Mogge' en wisselden een verstandsblik met me uit waardoor ik me in een klap weer helemaal bij de jog-wereld voel horen. Terwijl ik er toch zo lang uit ben geweest.

Het leuke van vroeg gaan hardlopen is dat je de wereld, inclusief de beesten, ziet ontwaken. Ik passeer een zwaan die nog in een diepe slaap is. Hier en daar wordt een hondje uitgelaten en schiet een konijntje verschrikt weg, verrast door al deze vroege gasten. Even verderop waggelen twaalf eendjes alsof hun leven ervan af hangt. Volgens mij waren ze net de drukke weg overgestoken en realiseerden ze zich nog niet dat ze al aan de overkant waren.

En als klap op de vuurpijl word ik betoeterd! De chauffeur van het busje geeft me 'two thumbs up'. Vanaf dat moment kan ik mezelf bijna niet meer bijhouden, zo snel ga ik.
Ik kijk al uit naar morgen, dan mag ik weer. Nu maar hopen dat het busje weer langsrijdt.

2 opmerkingen:

  1. Volgens mij zijn het ook inderdaad vaak de mannen die reageren richting de vrouwen. Tijdens het hardlopen is het mij nog niet voorgekomen dat ik toegefloten werd. But then again... ik woon ook niet aan het Leypark. Morgen weer met de muziek van Evy Gruyaerts rennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Marieke,

    Wat een superleuk blog heb jij! Met veel plezier je stukjes gelezen. Super.
    Ik zeg: is het niet eens tijd om aan te sluiten bij ons tekstschrijverscluppie? ;-)
    En... ik heb mijn maandenlange voornemen nu ook maar eens omgezet in daden. Zie antoinettevorst.blogspot.com!
    (ook wit, niet uit na-aperij maar gewoon omdat dat nu eenmaal het mooist is ;-))

    veel groeten
    antoinette

    BeantwoordenVerwijderen