zaterdag 30 januari 2010

The internet is for porn

Tot voor kort was porno kijken de nummer 1 activiteit op internet. Dat hadden ze bij de musical Avenue Q al goed in de smiezen en verwoordden dat in het hilarische nummer 'The internet is for porn'. Maar nu heeft sociale media dit stokje overgenomen!

Normaal loop ik achter de feiten aan wat betreft trends, maar ditmaal blijk ik zowaar nog in de trend mee te gaan. Tenminste als ik het trendwatchingsrapport mag geloven. We gaan allemaal online. Op dit moment zijn 1.67 miljard mensen online en over 3 jaar is het internet 4 keer groter dan nu. Sociale media (zoals hyves, facebook, linked in) groeit explosief en het wordt inmiddels ook gebruikt om elkaar live te ontmoeten. En dat Twitter hot is, hoef ik jullie al lang niet meer te vertellen.

En dat allemaal vanwege onze infolust (kennis is macht en vaardigheden zijn het nieuwe statussymbool) en onze hang naar personal branding. Niet te verwarren met customizing of personizing! We zien onszelf steeds meer als merk en willen daaraan bouwen, met name online. Het komt vanuit de behoefte om interessant te zijn. Zodat je daardoor aantrekkelijker bent voor vrienden, maar ook voor potentiele werkgevers.

En ik maar denken dat ik een blog en twitter-account startte puur voor mijzelf...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten