woensdag 17 augustus 2011

Antwerpen en haar helende werking

Rauw, stijlvol bourgondisch en cultuurrijk, dat is voor mij Antwerpen. En stad van de mode, mede dankzij Bikkemberg en Dries van Noten. Met als gevolg dat ik ben genezen van mijn gebrek aan kooplust, getuige de score van twee truitjes en 1 paar killershoes van Ash. Ik heb weer voldoende inspiratie opgedaan voor what-and-what-not-to-wear evenals suggesties voor stoere en klassieke combinaties. Blijkt dat mijn kledingkast grotendeels hergebruikt kan worden, tot mijn grote verbazing/opluchting! Maar gelukkig kun je nooit genoeg schoenen hebben.

Naast een shopparadijs biedt Antwerpen ook cultuur en een prachtig uitzicht vanaf het nieuwe museum MAS.

En daar rijd je natuurlijk naartoe op een van de fantastische fietsjes die op vrijwel ieder hoek van de straat te huur zijn. Een telefoongesprekje geeft je toegang tot een fiets voor een dag (3 euro) of voor een week (7 euro). Daardoor krijg je helemaal het idee dat je inwoner bent van deze prachtige stad.

Zo'n dag shoppen en cultuur snuiven maak je compleet door oesters te gaan eten bij Fiskebar. Ze hebben daar heerlijke visgerechten geserveerd door trendy vriendelijk personeel.

Thijs en ik hadden twee daagjes voor onszelf te besteden in deze fijne stad, maar we hebben nu alweer een programma voor de eerstvolgende keer. Op Antwerpen raken we nooit uitgekeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten