maandag 7 juni 2010

Behang is my middle name


De eerste week klussen zit erop. Een week waarin vier lagen behang, lijmresten en stucwerk zijn getrotseerd. Met als erfenis dat ik nu alles waar een los randje aan zit, wil bepeuteren. Mijn kantoorhanden zijn inmiddels verwisseld voor de 'raw material' inclusief kloofjes, bizar gevormde nagels en behang onder de randjes.
Het werkte bijzonder therapeutisch, zo met je handen bezig zijn. Daar kan geen psychiater tegen op. Ik heb geen moment aan mijn werk gedacht en iedere dag ging ik uitgeput maar voldaan naar huis.
En het resultaat is overweldigend: zelfs kaal is het huis prachtig. Ik zie al helemaal voor me hoe het gaat worden en dat bezorgt me de nodige kriebels in mijn buik.

Andere leuke bijkomstigheid is dat ik me in de bouwwereld redelijk thuis ben gaan voelen. Dingen waar ik voorheen geen weet van had, zoals het bestellen van containers, het afvoeren van puin (schoon dan wel gemengd), het breken van badkamers, het stutten van muurtjes en het nut van staal en een loodslabje: ik draai er m'n hand niet meer voor om. Appeltje eitje.

En nu op naar de volgende klussen: schilderen, inpakken en keukentje uitbouwen...

1 opmerking:

  1. Wat goed dat het zo lekker gaat! Jullie zijn ook al een aardig eind op weg zo te horen, fijn hoor.
    Mag ik vragen hoe jullie aan de stucadoor zijn gekomen? Of hebben jullie het zelf gestuct? Ik ben namelijk zelf ook op zoek naar een geschikte stucadoor. Heb al even op internet rondgekeken en onder andere al offertes aangevraagd op: http://www.stucadoor-weetjes.nl/stucadoor-offerte-aanvragen.html
    Maar ik vroeg me af hoe andere mensen dit aanpakken, dus als je nog tips hebt, ik hoor ze graag!
    Veel succes nog met de verbouwing en hopelijk gaat het net zo voorspoedig als nu!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen