zondag 9 mei 2010

Stuiterende Mika


De wereld is roze en vol met slingers, glitters en ballonnen! Tenminste, zo lijkt het na het enerverende concert in de Heineken Music Hall afgelopen vrijdag van Mika. Deze bijzonder mooie, energieke alleskunner bracht ieder nummer op een presenteerblaadje mét een strikje erom.
De HMH zorgde voor perfecte uitversterking en Mika en de zijnen deden de rest.

Ik kan er maar niet over uit wat voor een bereik hij heeft; tot aan het einde toe kwamen de allerhoogste noten er nog loepzuiver uit. Terwijl zijn laagte mij per direct deden smelten.
De kracht van ieder nummer werd nog eens versterkt door het theater dat Mika eromheen toonde: meer dan levensgrote poppen, stoer decor met onder meer vrolijke doodskoppen, sprankelende backing vocals en een swingende band. Ieder lied werd gebracht als een verhaal met bijbehorende mimiek. Het ene na het andere nummer bracht de zaal dan ook in verroering; stilte bij de rustige nummers en een uitzinnige stuitermassa bij nummers als 'Big girls', 'Lollipop', 'Rain' en 'We are golden'. En alles woord-voor-woord te verstaan.

De blijheid zit nog voor lange tijd in mijn lijf. Ik ben letterlijk opgeladen om de wereld weer roze te zien. En bij een volgend donderwolkje heb ik slechts de beginnoten van een van Mika's nummers nodig om terug in stuiterstand te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten