Posts tonen met het label Restaurantrecensie. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Restaurantrecensie. Alle posts tonen

woensdag 17 augustus 2011

Antwerpen en haar helende werking

Rauw, stijlvol bourgondisch en cultuurrijk, dat is voor mij Antwerpen. En stad van de mode, mede dankzij Bikkemberg en Dries van Noten. Met als gevolg dat ik ben genezen van mijn gebrek aan kooplust, getuige de score van twee truitjes en 1 paar killershoes van Ash. Ik heb weer voldoende inspiratie opgedaan voor what-and-what-not-to-wear evenals suggesties voor stoere en klassieke combinaties. Blijkt dat mijn kledingkast grotendeels hergebruikt kan worden, tot mijn grote verbazing/opluchting! Maar gelukkig kun je nooit genoeg schoenen hebben.

Naast een shopparadijs biedt Antwerpen ook cultuur en een prachtig uitzicht vanaf het nieuwe museum MAS.

En daar rijd je natuurlijk naartoe op een van de fantastische fietsjes die op vrijwel ieder hoek van de straat te huur zijn. Een telefoongesprekje geeft je toegang tot een fiets voor een dag (3 euro) of voor een week (7 euro). Daardoor krijg je helemaal het idee dat je inwoner bent van deze prachtige stad.

Zo'n dag shoppen en cultuur snuiven maak je compleet door oesters te gaan eten bij Fiskebar. Ze hebben daar heerlijke visgerechten geserveerd door trendy vriendelijk personeel.

Thijs en ik hadden twee daagjes voor onszelf te besteden in deze fijne stad, maar we hebben nu alweer een programma voor de eerstvolgende keer. Op Antwerpen raken we nooit uitgekeken.

maandag 29 maart 2010

Waar kun je nog culinair eten in Tilburg?

Die vraag hebben wij ons de afgelopen jaren regelmatig gesteld. Sinds het vertrek van de kok bij Sprakeloos, is ook dat restaurant blijven steken op het niveau van een bovengemiddeld eetcafé. Jack's casino verrast wel met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding (echt een aanrader, zeker in combinatie met een filmkaartje), maar is niet de plek om urenlang te tafelen. 'Het elfde gebod' haalt de Bourgondiër in mij naar boven, maar ook daar blijf ik niet uren op de houten stoeltjes wiebelen. 'Bij wijze van Klijssen' heeft al meer het kaliber van een goed restaurant, maar het leek erop dat dat de enige plek is in Tilburg waar je goed kunt eten omgeven door een trendy entourage.

Sinds de verbouwing van Mercure is daar verandering in gekomen. Op de benedenverdieping bevindt zich het restaurant Taste. Ter ere van de verjaardag van manlief, hebben we daar bijzonder smakelijk gegeten. Afgezien van verrassende combinaties met vergeten groenten zoals pastinaak en schorseneren, werd ik uitermate blij van de service.

Niet alleen de gastheer, maar ook de koks deden hun best om ons een bijzondere avond te bezorgen. Door de open keuken was iedere handeling van de koks zichtbaar en bewezen ze dat koken echt een vakmanschap is.

Wat kan eten (als werkwoord) toch een feestje zijn!

Ps. In Breda is de Flinstering een echte aanrader.